Na Wielką Sowę - 8 czerwca 2013 r.

Z Barda do Kłodzka jesiennym szlakiem - 29 września 2012 r.

Trasa rajdu wiodła tym razem leśnym szlakiem do Kłodzka. Pociąg do czeskiego Lichkova zawiózł nas do Barda. Miasto spowite mgłą przywitało nas rześkim, górskim powietrzem. Przed nami 20 kilometrowa trasa, więc trzeba umiejętnie rozłożyć siły. Minęliśmy przystań wodną nad Nysą Kłodzką żałując trochę, że nie popłyniemy pontonami malowniczym przełomem tej rzeki. Ruszyliśmy stromym podejściem na Kalwarię. Drugie śniadanie zjedliśmy w ruinach średnowiecznego zamku. Krótka lekcja historii. Przed nami Obryw Skalny. Mgła całkiem już ustąpiła i dzięki temu mogliśmy podziwiać przepiękną panoramę Barda w pełnym słońcu.

Wkrótce zdobyliśmy szczyt Kalwarii i dalej niebieskim szlakiem poszliśmy w stronę Przełęczy Łaszczowej. Długi etap. Lekka zadyszka. Mały kryzys. Dłuższy odpoczynek. Potrzebny, bo przed nami wymagające podejście pod Ostrą Górę. Wszystkim udaje się zdobyć ten szczyt. Jako pierwsi wchodzą Tobiasz z panem Radkiem. Teraz będzie już "z górki". Nie licząc Kłodzkiej Góry, którą zdobyliśmy znacznie łatwiej. Szlak zmienił kolor na żółty.

Pogoda sprzyjała. Po drodze spotkaliśmy grzybiarzy. Gigantycznego prawdziwka trzeba uwiecznić na fotografii. Wreszcie "Kukułka". Zajazd, w którym czekała na nas rajdowa kiełbaska z grilla. Czas na dłuższy odpoczynek. Podziwianie pięknej panoramy Kłodzka. I wreszcie miasto - cel naszej wyprawy. Przeszliśmy "polskim mostem Karola" do Rynku. Lody smakowały wyśmienicie. Pora wracać do domu. Wrocław przywitał nas... deszczem, wzbudzając wdzięczność Opatrzności za słoneczny rajd jesienny.

fot. D. Reus

Rajd jesienny - wrzesień 2012 r.

Już 29 września wyruszamy na pierwszy rajd w tym roku szkolnym! Szczegóły na plakacie. Zapraszamy do udziału!